pondělí 8. června 2009

Povolební euronoc

Ano ano, i já, malý plyšový medvídek, usedl jsem včera z večera úderem desáté odpolední k televizní obrazovce, abych se zúčastnil tajemné Euronoci, povolebního studia České televize, kde se zveřejňovaly a komentovaly první předběžné výsledky z právě proběhnuvších eurovoleb do evropského europarlamentu.

Taak, a po takové dlouhé a vyčerpávající větě nevim nevim, jestli nemám nárok na trochu odpočinku a nějakou tu mňamku, než budu dál pokračovat. No, projednou se překonám. Budu psát přímo u mňamky.

Takže jsem od 22:00 středoevropského červnového času sledoval eurovolební eurostudio a kochal se vtipným a svěžím moderováním Václava Moravce, který rozmlouval s hosty, i zkušenou prezentační profesionalitou Marcely Augustové, která komunikovala první výsledky u grafů. Sloupečky jenom lítaly, procenta se měnila, naděje stoupaly, aby se vzápětí bortily. Tyto volby byly pro malé straničky vskutku smrtící.

A zatím ve studiu u stolu seděli lidé, kteří tomu všemu rozumějí (né jak já) a prognózovali a vysvětlovali. Došlo i k různým odhadovaným počtům křeslomandátů.

Taky se samosebou přepínalo do jednotlivejch volebních štábů a hlavních stanů, kde se reportéři s mikrofony v rukou ptali volebních lídrů či předsedů, co říkají na výsledky. Byli jsme obohaceni i o popisy změn nálady, podle toho, jak se začala objevovat první čísla.

Každopádně celkovej dojem z této povolební Euronoci mám víc než kladnej (i když jsem nevydržel až úplně do rána), a to jsem ještě stihnul přepínat na filmiky na jinejch kanálech. Příští volby nás čekají předčasně v říjnu. Můžu vám říct, že už teď se těším na Václava s Marcelou a na další podobnej pořad. Dobře oni!

Žádné komentáře: