neděle 28. června 2009

Potopa pokračuje

Bohužel, záplavy na našem území pokračují, tentokrát také v jižních Čechách. A co je ještě horší, nebezpečí dalších vodních záplav přetrvá zřejmě ještě několik dní. Příroda nezná slitování.

Jinak jsem zvědavý, co ti lidi, zasažení katastrofou, budou dál dělat. Četl jsem, jak nějaká zpovídaná paní z Novojičínska říkala, že už tam (v dané vesnici) nebude bydlet ani za nic. Přemýšlel jsem o tom, co bych já dělal na jejich místě. Co takhle postavit nějaké speciální protipovodňové domy? Hluboké základy, ve sklepě a přízemí jen nějaké méně důležité skladiště a prostory, a bydlet v prvním, druhém patře? Na půdě nachystány kajaky, záchranné vesty a kruhy, helmy, náhradní mobily, vysílačky, doklady zatavené v igelitu...

Každopádně bych asi neměl za dané situace vůbec chuť tři roky opravovat škody, aby mi to pak zase další záplava během pár minut vzala. A to mluvím jen o majetkových ztrátách. Co teprve, když za takové záplavy člověk ztratí své blízké a sousedy.

Žádné komentáře: